Polka: rozważna, towarzyska i modna a co najważniejsze rozsądna (badania)

dnia

Na dziś czyli piątek 😉 lekki tekst o NAS jakie jesteśmy świadome i otwarte.

Polki lubią zakupy, jednak podchodzą do nich racjonalnie. Moda jest dla nich ważna, chętnie poszukują informacji o nowych trendach. Interesują się sportem, jednak chętniej niż mężczyźni biorą udział w wydarzeniach kulturalnych. Do kawiarni chodzą w celach towarzyskich – wynika z badań ARC Rynek i Opinia.
Polka: rozważna, towarzyska i modna (badania)
Polka na zakupach
Polki robiąc zakupy chętnie korzystają z promocji, jednak towarzyszy temu duży racjonalizm. Wśród osób scharakteryzowanych jako „oszczędni, racjonalni” kobiety stanowią 62%. Oznacza to, że kobiety częściej niż mężczyźni wybierają produkty promowane, w dużej mierze korzystają z promocji w branży spożywczej i na bieżąco śledzą tam oferty promocyjne, a także częściej odwiedzają dyskonty.

Przewaga postawy racjonalnej wśród robiących zakupy Polek wynika z tego, że to przeważnie panie są odpowiedzialne za domowy budżet i jego planowanie, a także za decyzje zakupowe w takich obszarach jak produkty spożywcze, wyposażenie domu czy ubrania dla siebie i rodziny. I chociaż Polki zakupy lubią, rzadko pozwalają sobie na ekstrawagancje. W przypadku produktów spożywczych, producenci wiedzą, że powinni uwzględniać przede wszystkim opinie kobiet, bo to one najbardziej się nimi interesują– mówi Agata Tkaczyk z ARC Rynek i Opinia

Wprawdzie, niezależnie od płci, najbardziej popularnymi rodzajami promocji są: obniżka ceny produktu lub usługi oraz większa ilość produktów za tą samą cenę, to jednak kobiety znacznie częściej niż mężczyźni korzystają z promocji polegającej na otrzymaniu dodatkowego produktu lub usługi gratis przy zakupie jednego produktu/ usługi.

Kobiety znacznie mniej chętnie niż mężczyźni podają swoje dane osobowe, niezbędne do wzięcia udziału w promocji.

Modna Polka
Kobiety lepiej znają się na trendach modowych i moda jest dla nich ważniejsza niż dla mężczyzn. Kobiety (78%) znacznie częściej niż mężczyźni (52%) szukają inspiracji modowych w prasie. Sklepy w galeriach handlowych są też częściej inspiracją dla kobiet (71%) niż dla mężczyzn (55%). Panie (48%) częściej niż panowie (30%) wzorują się na osobach znanych. Co trzecia kobieta przyznaje, że nie ma swojej ikony mody. Kobiety, które taką ikonę mają, najczęściej wskazują Małgorzatę Kożuchowską (18%). Stylem preferowanym przez kobiety jest styl miejski (casual) – 40% pań deklaruje, że na co dzień wybiera ten właśnie styl.

Kobiety i mężczyźni o modzie
Rozwaga Polek w wydawaniu pieniędzy nie oznacza bynajmniej ich braku wrażliwości na modę i nowe trendy. O ile większość Polaków uważa, że zna się na modzie, to kobiety częściej niż mężczyźni stosują swoją znajomość trendów praktyce. Trzeba pamiętać, że często kupują odzież i obuwie także dla swoich bliskich. Naprzeciw tej potrzebie bycia modnym przy ograniczonym budżecie wychodzą outlety, stad ich duża popularność wśród pań– mówi Agata Tkaczyk z ARC Rynek i Opinia

Polka w restauracji
Połowa kobiet deklaruje, że chodzi do restauracji. Wybierając lokal kobiety znacznie częściej niż mężczyźni zwracają uwagę na różnego rodzaju szczegóły. Kobiety oceniają lokal pod różnymi względami, przy czym oprócz dobrego jedzenia, które jest najważniejsze bez względu na płeć, dla kobiet znacznie istotniejsze są takie cechy jak: atrakcyjne ceny, dogodna lokalizacja czy krótki czas oczekiwania na zamówienie.

Czynniki decydujące o wyborze restauracji

Kobiety częściej od mężczyzn wybierają restauracje lokalne i pizzerie sieciowe jako miejsca, gdzie spożywają posiłek. Patrząc na deklaracje respondentów, kobiety częściej są w stanie „przymknąć oko” na pewne niedociągnięcia w restauracji – niekompetentną obsługę czy niesmaczne jedzenie. Wprawdzie również deklarują, że takie elementy by im przeszkadzały w lokalu, ale w większym stopniu dopuszczają ponowne skorzystanie z takiej restauracji niż mężczyźni.

Polka w kawiarni
Kobiety nieco częściej niż mężczyźni odwiedzają kawiarnie – zarówno sieciowe, jak i niezależne. Z kolei znacznie rzadziej konsumują kawę na stacjach benzynowych.

Najczęstsze miejsca picia kawy

W kawiarni sieciowej kobiety najczęściej wybierają kawę latte (65%), kawę mrożoną (27%) oraz cappuccino (26%). Panie też częściej niż mężczyźni zamawiają inne napoje niż kawę, np. herbatę (19%).

Kobiety odwiedzają kawiarnie sieciowe z całkiem innych powodów niż mężczyźni. Głównym powodem dla kobiet jest spotkanie towarzyskie (42%) oraz zrobienie sobie przerwy podczas zakupów (31%).

Sport czy kultura?
Wprawdzie Polki w znacznie mniejszym stopniu interesują się sportem niż mężczyźni, to jednak aż 68% pań przyznaje, że ma takie zainteresowania. Jednocześnie tylko co dziesiąta respondentka twierdzi, że w dużym stopniu interesuje się sportem. Najpopularniejsze wśród pań dyscypliny to: skoki narciarskie, siatkówka oraz piłka nożna. Inaczej jest z kulturą. Tutaj panie przodują – aż 81% kobiet deklaruje zainteresowanie kulturą. Kobiety najczęściej wybierają się do kina, teatru, festiwal filmowy lub festiwal muzyczny. Imprezą kulturalną, gdzie, zgodnie z deklaracjami respondentów, częściej można spotkać mężczyzn niż kobiety są koncerty rockowe.

Powyższe wyniki pochodzą z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia w 2014 roku: Sponsoring Monitor, Cafe Monitor, Monitor Promocji, Konsument w restauracji oraz Moda polska 2014.

Źródło :  media2.pl
Życzę miłego weekendu !!!

Dodaj komentarz