Na dziś czyli piątek 😉 lekki tekst o NAS jakie jesteśmy świadome i otwarte.
Polki robiąc zakupy chętnie korzystają z promocji, jednak towarzyszy temu duży racjonalizm. Wśród osób scharakteryzowanych jako „oszczędni, racjonalni” kobiety stanowią 62%. Oznacza to, że kobiety częściej niż mężczyźni wybierają produkty promowane, w dużej mierze korzystają z promocji w branży spożywczej i na bieżąco śledzą tam oferty promocyjne, a także częściej odwiedzają dyskonty.
Wprawdzie, niezależnie od płci, najbardziej popularnymi rodzajami promocji są: obniżka ceny produktu lub usługi oraz większa ilość produktów za tą samą cenę, to jednak kobiety znacznie częściej niż mężczyźni korzystają z promocji polegającej na otrzymaniu dodatkowego produktu lub usługi gratis przy zakupie jednego produktu/ usługi.
Kobiety znacznie mniej chętnie niż mężczyźni podają swoje dane osobowe, niezbędne do wzięcia udziału w promocji.
Modna Polka
Kobiety lepiej znają się na trendach modowych i moda jest dla nich ważniejsza niż dla mężczyzn. Kobiety (78%) znacznie częściej niż mężczyźni (52%) szukają inspiracji modowych w prasie. Sklepy w galeriach handlowych są też częściej inspiracją dla kobiet (71%) niż dla mężczyzn (55%). Panie (48%) częściej niż panowie (30%) wzorują się na osobach znanych. Co trzecia kobieta przyznaje, że nie ma swojej ikony mody. Kobiety, które taką ikonę mają, najczęściej wskazują Małgorzatę Kożuchowską (18%). Stylem preferowanym przez kobiety jest styl miejski (casual) – 40% pań deklaruje, że na co dzień wybiera ten właśnie styl.
Polka w restauracji
Połowa kobiet deklaruje, że chodzi do restauracji. Wybierając lokal kobiety znacznie częściej niż mężczyźni zwracają uwagę na różnego rodzaju szczegóły. Kobiety oceniają lokal pod różnymi względami, przy czym oprócz dobrego jedzenia, które jest najważniejsze bez względu na płeć, dla kobiet znacznie istotniejsze są takie cechy jak: atrakcyjne ceny, dogodna lokalizacja czy krótki czas oczekiwania na zamówienie.
Kobiety częściej od mężczyzn wybierają restauracje lokalne i pizzerie sieciowe jako miejsca, gdzie spożywają posiłek. Patrząc na deklaracje respondentów, kobiety częściej są w stanie „przymknąć oko” na pewne niedociągnięcia w restauracji – niekompetentną obsługę czy niesmaczne jedzenie. Wprawdzie również deklarują, że takie elementy by im przeszkadzały w lokalu, ale w większym stopniu dopuszczają ponowne skorzystanie z takiej restauracji niż mężczyźni.
Polka w kawiarni
Kobiety nieco częściej niż mężczyźni odwiedzają kawiarnie – zarówno sieciowe, jak i niezależne. Z kolei znacznie rzadziej konsumują kawę na stacjach benzynowych.
W kawiarni sieciowej kobiety najczęściej wybierają kawę latte (65%), kawę mrożoną (27%) oraz cappuccino (26%). Panie też częściej niż mężczyźni zamawiają inne napoje niż kawę, np. herbatę (19%).
Kobiety odwiedzają kawiarnie sieciowe z całkiem innych powodów niż mężczyźni. Głównym powodem dla kobiet jest spotkanie towarzyskie (42%) oraz zrobienie sobie przerwy podczas zakupów (31%).
Sport czy kultura?
Wprawdzie Polki w znacznie mniejszym stopniu interesują się sportem niż mężczyźni, to jednak aż 68% pań przyznaje, że ma takie zainteresowania. Jednocześnie tylko co dziesiąta respondentka twierdzi, że w dużym stopniu interesuje się sportem. Najpopularniejsze wśród pań dyscypliny to: skoki narciarskie, siatkówka oraz piłka nożna. Inaczej jest z kulturą. Tutaj panie przodują – aż 81% kobiet deklaruje zainteresowanie kulturą. Kobiety najczęściej wybierają się do kina, teatru, festiwal filmowy lub festiwal muzyczny. Imprezą kulturalną, gdzie, zgodnie z deklaracjami respondentów, częściej można spotkać mężczyzn niż kobiety są koncerty rockowe.
Powyższe wyniki pochodzą z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia w 2014 roku: Sponsoring Monitor, Cafe Monitor, Monitor Promocji, Konsument w restauracji oraz Moda polska 2014.